E-mail is nog altijd één van de best converterende kanalen en is bovendien erg voordelig. De kans is erg groot dat een subscriber met een persoonlijke e-mail een aankoop doet. Met een reeks aan automatische e-mails kun je een subscriber of klant vaker en gerichter een e-mail sturen. Bovendien blijft marketing automation één van de beste methodes om het gedrag te analyseren.
Persoonlijke e-mails met beste open rates en click rates
Door leads of klanten automatisch te mailen kun je ze aanzetten tot een volgende of eerste aankoop. Om deze automatische e-mails te sturen, maakt Type One Advertising gebruik van onder andere MailChimp, SendinBlue of Active Campaign.
Met marketing automation kun je met behulp van e-mails iedere subscriber persoonlijke content tonen. Elke e-mail is voorzien van meerdere linkjes waar de ontvanger op kan klikken. Achter elke link zit vervolgens een trigger voor een volgende e-mail. Een veelvoorkomende marketing automation is wanneer je je inschrijft voor een nieuwsbrief. Nadat je bent ingeschreven (trigger) ontvang je direct een bevestigingsmail (actie) met daarin een warm welkom en soms een beloning. De volgende redenen worden vaak gebruikt om marketing automation in te zetten:
Je bent veel minder tijd kwijt
Doordat het overgrote deel van de e-mails van te voren worden gemaakt, hoef je niet elke keer opnieuw een nieuwe e-mail te maken. De e-mails worden namelijk ingepland en worden verstuurd op het door jou ingestelde moment.
Doeltreffende content
Doordat de ontvangers alleen persoonlijke content ontvangen, is de kans groter dat zij overgaan tot aankoop. Dit is gunstig voor jou en voor je klant. Je klant zit immers niet te wachten op content waar hij of zij geen interesse in heeft.
Er ontstaan een betere band
Niet alleen de content die je stuurt is persoonlijk, maar ook de frequentie van het versturen van e-mails neemt toe. Hierin is het belangrijk dat het lezen van je content (dus e-mails) een gewoonte wordt. Het vertrouwen neemt toe en de band wordt beter, wat de kans op een aankoop doet vergroten.
Meer conversie en leads
De juiste content bij de juiste doelgroep zorgt uiteindelijk voor minder bedenktijd om bijvoorbeeld gegevens achter te laten voor een white paper of webinar. Marketing automation verkort de route naar conversie.
Doel je op meer inschrijvingen of meer aankopen? Jouw doel bepaalt de rode lijn van de automation.
Iets gratis weggeven vergroot de kans op een inschrijving. Ik zet een strategie voor je op poten.
Aan de hand van de strategie zet ik een route uit met jouw uiteindelijke doel als de finish.
De marketing automation staat aan en data over het klikgedrag komt binnen. We bekijken de resultaten.
Ik optimaliseer totdat we de gestelde KPI's hebben bereikt.
Ontvang binnen één dag een voorbeeld automation die direct leads genereert.