Zoekmachine Optimalisatie Type One Advertising

Zoekmachine Optimalisatie

Wil je dat jouw website meer organische bezoekers aantrekt en hoger scoort in de Google ranking? Als data gedreven online marketing bureau is Type One Advertising de partner voor het bepalen en uitvoeren van jouw zoekmachine optimalisatie strategie. We helpen je niet alleen met het behalen van een hogere ranking in Google, maar laten je ook gelijk zien hoe je dit in het vervolg zelf kunt doen.

✔️ Groei in organische website bezoeken

✔️ Zoekwoorden optimalisatie 

✔️ Kansen analyse aan de hand van trends

✔️ Optimalisatie van oude en nieuwe pagina’s

Wat is Zoekmachine Optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie wordt ook wel SEO genoemd en staat voor Search Engine Optimization. Zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van je website op basis van de richtlijnen van Google. Door relevante zoekwoorden te gebruiken die overeenkomen met de zoekopdracht van de bezoeker, zal Google jouw website hoger plaatsen in de zoekresultaten.

SEO bestaat onder andere uit zoekwoorden, de technische basis en de link structuur op je website. Een hogere positie in de zoekresultaten, betekent automatisch een toename in organisch verkeer. Afhankelijk van het doel van je website, kan hierdoor de kans op een conversie toenemen. Voorbeelden van conversies zijn inschrijvingen voor nieuwsbrief, aankoop, activeren proefabonnement, enzovoorts. 

Hoe ik je help met Zoekmachine Optimalisatie

Website doelstelling bepalen

SEO Strategie

Tijdens een (online) kennismaking achterhalen we je doelen en vormen we samen een goede SEO strategie.

Site audit - Zoekmachine Optimalisatie

Site audit

Aan de hand van een SEO scan laat ik je zien hoe we jouw website hoger kunnen ranken in Google.

Zoekwoorden analyse - Zoekmachine Optimalisatie

Zoekwoorden onderzoek

In een uitgebreid zoekwoorden onderzoek help ik je zoeken naar kansrijke zoekwoorden waarop je al gevonden wordt of op gevonden wilt worden.

SEO advies - Zoekmachine Optimalisatie

Professioneel SEO advies

Ik vertaal en maak duidelijk wat ik doe, zodat jij of het later zelf kunt doen.

Waarom Zoekmachine Optimalisatie uitbesteden?

Even snel een tekstje schrijven en plaatsen op de website. Doe je dit al? Dan ben je al erg goed bezig. Veel ondernemers hebben geen tijd om zich bezig te houden met zoekwoorden optimalisatie. Je Google ranking is belangrijker dan ooit te voren. Om op de eerste plaats in Google te komen moet je relevant blijven en weten op welke factoren Google jouw website beoordeelt. Psst! Er zijn meer dan 200 factoren die jouw ranking in Google bepalen. 

Zoekmachine optimalisatie is onmisbaar geworden. Door te optimaliseren wordt jij beter dan je concurrenten en zal je beter gevonden worden door relevante bezoekers. 

Trek meer organische bezoekers aan in Google

Wacht niet langer en laat mij naar je website kijken

Waarom heb je Zoekmachine Optimalisatie écht nodig?

Veel mensen stellen mij deze vraag. Zoekmachine optimalisatie lijkt in eerste instantie onnodig, omdat het resultaat even op zich kan laten wachten. Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd, helpt je om bovenaan te komen in Google. Want zeg eens eerlijk: kijk je überhaupt wel eens op de 2e of 3e pagina wanneer je zoekt?

Precies! Bedrijven die op de eerste pagina staan trekken doorgaans meer bezoekers omdat Google deze zoekresultaten in verhouding tot de zoekopdracht het relevantst vindt. Kortom, met SEO trek je op een ‘gratis’ manier nieuwe en bekende bezoekers naar je website die uiteindelijk kunnen converteren in jouw bijpassende doel.  

Wat is het verschil tussen SEO en SEA (Search Engine Advertising)?

Het grote verschil tussen SEO en SEA is puur de investering. Bij SEA, ook wel Search Engine Advertising) genoemd, betaal je Google om jouw advertentie ‘relevant’ te maken en hoger in Google te laten plaatsen. SEO is ten opzichte van SEA altijd gratis. Bovendien zijn veel ondernemers waakzaam voor SEA, omdat ze vrezen dat ze veel budget spenderen zonder er resultaat aan over te houden. 

Is je budget op? Dan zal je advertentie niet meer in Google worden getoond. In geval van SEO zal jouw content of website altijd bovenaan blijven staan. In het onderstaande voorbeeld zie je het verschil tussen een relevant zoekresultaat (SEO) en een betaalde advertentie (SEA). Ik googelde ‘wasmachine’.

SEA versus SEO - Zoekmachine Optimalisatie

Betaalde zoekresultaten (SEA)

Screenshot betaalde advertenties - Zoekmachine optimalisatie

Op populaire of aan concurrentie onderhevige zoekopdrachten laat Google betaalde zoekresultaten. Deze advertenties staan vaak boven organische resultaten. De adverteerder betaalt om bovenaan te staan, terwijl een organische zoekresultaat vrijwel altijd bovenaan staat en bovendien gratis is.

Organische zoekresultaten (SEO)

SEO advertentie - voorbeeld

Net onder de betaalde advertenties plaatst Google de meest relevante zoekresultaten. Bij wasmachines is dit Coolblue (verrassend). Google scant jouw website op relevante zoekwoorden en beoordeelt of jouw content het meest past bij de ingevoerde zoekopdracht van de gebruiker. 

Benieuwd hoe jouw website presteert?

Vul je gegevens in en ontvang binnen 1 dag een uitgebreide website scan